Zadanie główne: trening szybkości w grach i zabawach ruchowych.
Program:
- rozgrzewka ( 600 m truchtu przodem/ 300 m tyłem)
- rozciąganie
- sprawność
- 2 serie po 5 razy po 30 m dość szybko/ powrót bardzo wolny trucht
- ZABAWA NR 1. Wyścig grupowy na 30 metrach - ostatni odpada ( potrzebne pachołki).
Na dany znak wszyscy uczestnicy biegną na metę.
Z zespołu odpada ten zawodnik który jako ostatni przekroczy linię mety.
W ten sposób w ciągu kilku/ kilkunastu wyścigów wyłoni się najlepszy zawodnik. - ZABAWA NR 2. Bieg głośny i cichy na 20 metrach ( potrzebne pachołki).
Na sygnał wszyscy biegną bardzo szybko do mety. W czasie biegu
wszyscy głośno krzyczą hura. Po zajęciu miejsc na mecie wszyscy milkną.
Z tej pozycji na ponowny sygnał głośno krzycząc wracają na poprzednie miejsce.
Powtórzymy kilka razy.
STARTY 30 M Z RÓŻNYCH POZYCJI-
- start z przysiadu 3 x
- start z klęku 3 x
- start z leżeniem przodem 3 x
- start z leżeniem tyłem 3 x
NA SAM KONIEC ZABAWA
" Piłka czy zawodnik szybszy?"
Zawodnicy ustawieni w kole, z wyjątkiem jednego, który stoi poza kołem, za zawodnikiem z piłką.
Na gwizdek uczniowie podają po kolei piłkę w kole, między czasie ćwiczący, który znajdował się poza kołem,
biegnie jak najszybciej po obwodzie koła. Jego głównym zadaniem jest dobiec szybciej niż piłka podawana
po kolei w kole przez pozostałych uczestników.
I na sam koniec schłodzenie