Kilka podstawowych zasad diety biegacza!

14 października 2021

Dieta to istotny element w układance dobrej formy u biegacza, który wpływa na osiągane rezultaty. Zaczynając swoją przygodę z bieganiem nie stosowałem żadnej diety jadłem to co zwykle, nie zwracałem uwagi na koloryczność czy skład jedzonych produktów. Dziś jest inaczej.

Z perspektywy czasu mogę powiedzieć, że dbając od początku o spożywanie odpowiednio zbilansowanych posiłków dbasz również o swoje zdrowie co przekłada się na wyniki w sporcie. Często słyszymy ze sportowcy są na ścisłych, restrykcyjnych dietach, że nie mogą jeść fast foodów, powinni unikać tego czy tamtego.

A jak wygląda sytuacja biegacza? Mianowicie każdy zawodnik czy to amator czy zawodowiec powinien przykładać wage do tego co je.

Oto kilka podstawowych zasad diety biegacza. Coś co oprócz odpowiedniego treningu poprawi twoje zdrowie i samopoczucie. Stosując regularnie odpowiednie odżywianie zauważysz, że trening wykonuje się łatwiej i jest on efektywniejszy. To samo dotyczy stratów w zawodach. Dzień przed zawodami jak i w sam dzień startu jak mantrę powatarzam swoim podopiecznym by jedli lekkostrawne i delikatne produkty. Gdy organizm będzie miał sporo materiału do strawienia ty będziesz czuł się ciężko, a lekkość przy startach i nieobciążony żołądek to podstawa !

Poniżej kilka prostych zasad odpowiedniego postępowania:

1. Pamiętaj by jest 3-5 posiłków dziennie. .

2. Zadbaj by twoja dieta byla bogata w nabiał.

3. Spożywaj owoce i warzywa (w przeważającej ilości warzywa).

4. Staraj się unikać słodkości i fast foodów. Nikt nie mówi żebys całkowicie z nich zrezygnował. Może spróbuj wprowadzić tak bardzo popularny dziś Cheat Day.

5. Odpowiednia suplementacja. Stosuj m.in magnez, witaminę C oraz inne ważne witaminy.

6. Dużo pij. Nawodnienie organizmu organizmu jest niezwykle istotne.

7. Czytaj etykiety kupowanych produktów dużo rzeczy mimo że dobrze smakuje w składzie zawiera same "niezdrowe" substancje.

8. Nie zapomnij by przed zawodami nie objadać się. Start to często spore obciążenie dla organizmu i niekiedy nawet profesjonalnym sportowcom żołądek odmawia posłuszeństwa, dlatego wówczas szczególnie zwróć uwagę na to co jesz.

9. Jeśli masz środki finansowe możesz skorzystać z pomocy dietetyka sportowego, który dokonując analizy przygotuję Ci specjalny odpowiednio dostosowany do Twoich potrzeb plan żywieniowy.

Moje rady już znacie! Sam obecnie jadam tylko naturalne, polskie produkty. Domowej roboty chleb czy jajka od gospodarza to zupełnie inne produkty niż te kupione w pobliskim supermarkecie. Sam zauważyłem znaczną poprawę samopoczucia i kondycji odkąd zmieniłem swoje żywienie.

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą, chciałbyś zacząć trenować czy poprawić swoje wyniki napisz !!!

Wspólnie osiągniemy Twój upragniony cel !

Trener biegania Marcin Witkowski

Współpraca

napisz email: marcinwitkowski1985@gmail.com

zadzwoń: 723 464 243

https://www.facebook.com/TeoriaBieganiaWitkowskiego

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram