W najbliższe ferie podjąłem współpacę z zawodnikami Astry Krotoszyn, którzy grają ligowo w piłkę.
Poniżej przedstawiam do wglądu program treningów dla dzieci i młodzieży grających w piłkę na czas pierwszego tygodnia ferii - Obóz dochodzeniowy
Grupa rocznik 2011-2012
PONIEDZIAŁEK -godz. 09.00
Zadanie główne: trening szybkości w grach i zabawach ruchowych.
Program:
600 m truchtu
300 m biegu tyłem
rozgrzewka
SPRAWNOŚĆ 20 M-
-podskoki na jednej nodze - trzymając się za stopę
Lewa i prawa noga
- podskoki obunóż w przód i tył w miejscu 10 razy
- podskoki na jednej nodze w parach. Podtrzymywany za stopę zawodnik A wykonuje
podskoki na jednej nodze
- marsz z wysokim unoszeniem przodu nogi
- marsz w parach pchając oporującego
STARTY 30 M Z RÓŻNYCH POZYCJI-
- start z przysiadu 3 x
- start z klęku 3 x
- start z leżeniem przodem 3 x
- start z leżeniem tyłem 3 x
NA SAM KONIEC ZABAWA
" Piłka czy zawodnik szybszy?"
Zawodnicy ustawieni w kole, z wyjątkiem jednego, który stoi poza kołem, za zawodnikiem z piłką.
Na gwizdek uczniowie podają po kolei piłkę w kole, między czasie ćwiczący, który znajdował się poza kołem,
biegnie jak najszybciej po obwodzie koła. Jego głównym zadaniem jest dobiec szybciej niż piłka podawana
po kolei w kole przez pozostałych uczestników.
I na sam koniec schłodzenie
ODCINKI 30 M wyścig w parach.
I na sam koniec schłodzenie.
MŁODZIEŻ ROCZNIK 2008.
PONIEDZIAŁEK- godzina 16:00
Wolny trucht + rozgrzewka +
drabinki koordynacyjne
+ 5 x 150 m rytmy na wirażach na 3/4 siły
+ 2 x 5 x 30 m bardzo szybko.
I na sam koniec schłodzenie
ŚRODA- godzina 16:00
Trucht + rozgrzewka
plus rytmy techniczne:
3 x 30 m tyłem
3 x 30 m z rękoma przed siebie
3 x 30 m z rękoma ku kurze
3 x 30 m z rękoma wzdłuż ciała
3 x 30 m z rękoma splecionymi w tyle
4 -6 x 100 m na 90 % mocy na przerwach do pełnego wypoczynku
PIĄTEK - godzina 16.00
Program:
- rozgrzewka ( 600 m truchtu przodem/ 300 m tyłem)
- rozciąganie
- sprawność
- 2 serie po 5 razy po 30 m dość szybko/ powrót bardzo wolny trucht
- ZABAWA NR 1. Wyścig grupowy na 30 metrach - ostatni odpada
Na dany znak wszyscy uczestnicy biegną na metę.
Z zespołu odpada ten zawodnik który jako ostatni przekroczy linię mety.
W ten sposób w ciągu kilku/ kilkunastu wyścigów wyłoni się najlepszy zawodnik.
- ZABAWA NR 2. Bieg głośny i cichy na 20 metrach.
Na sygnał wszyscy biegną bardzo szybko do mety. W czasie biegu
wszyscy głośno krzyczą hura. Po zajęciu miejsc na mecie wszyscy milkną.
Z tej pozycji na ponowny sygnał głośno krzycząc wracają na poprzednie miejsce.
Powtórzymy kilka razy.
I na sam koniec wyścig w parach na 100 metrów.
Kontakt do mnie: marcinwitkowski1985@gmail.com